Aktivní učení v přírodovědných předmětech (DVPP)

Popis kurzu:

Různé příležitosti aktivního učení v přírodovědných předmětech (F, Ch, Př, Z). Cílem kurzu je ukázat, co by mohlo žáky přivést ke studiu přírodních věd. Každopádně jde o metody a formy aktivního učení. Každý učitel přírodních věd má příležitost nadchnout žáky k zájmu o učení. Kurz představí základní směry, jak je možné toho dosáhnout. Jde např. o bádání, kdy žáci ověřují hypotézu, kterou sami naformulují – což je základní princip badatelsky orientované výuky. Nebo žáci bádají v okolí školy - což je nazýváno místně zakotveným učením. Nebo odhadují a výpočtem ověřují správnost svého odhadu. Kurz nabízí široké spektrum aktivit, ze kterého si každý účastník vybere to, co je pro něj použitelné. Každý účastník dostane podpůrné materiály v elektronické podobě.
Datum Čas Místo Volná místa Cena    
Datum
10.10.2024
Čas
8:00
Místo
Praha
Volná místa
9
Cena
1 790 Kč
Více informací Objednat

Dodavatel: Akredika o.p.s., společnost není plátce DPH.

Popis kurzu

Aktivní učení v přírodovědných předmětech

Popis kurzu:

Různé příležitosti aktivního učení v přírodovědných předmětech (F, Ch, Př, Z). Cílem kurzu je ukázat, co by mohlo žáky přivést ke studiu přírodních věd. Každopádně jde o metody a formy aktivního učení. Každý učitel přírodních věd má příležitost nadchnout žáky k zájmu o učení. Kurz představí základní směry, jak je možné toho dosáhnout. Jde např. o bádání, kdy žáci ověřují hypotézu, kterou sami naformulují – což je základní princip badatelsky orientované výuky. Nebo žáci bádají v okolí školy - což je nazýváno místně zakotveným učením. Nebo odhadují a výpočtem ověřují správnost svého odhadu. Kurz nabízí široké spektrum aktivit, ze kterého si každý účastník vybere to, co je pro něj použitelné. Každý účastník dostane podpůrné materiály v elektronické podobě.

Forma a průběh:

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  1. představení tématu a cílů semináře
  2. představení lektora a účastníků
  3. snos myšlenek na téma: Co umíme?
  4. pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  5. praktické ukázky výukových programů (resp. metod) – přímá práce účastníků kombinovaná s pozorováním videí
  6. analýza ukázek
  7. shrnutí dle potřeb účastníků
  8. společná reflexe

 

Vzdělávací záměr, cíl:

Každý účastník by měl umět:

  • vyjmenovat příležitosti, jak metody aktivního učení přispívají k vnitřní motivaci k učení
  • vysvětlit proč je dobré metody a formy aktivního vyučování používat
  • vytvořit přehled používaných metod a forem aktivního učení a doplnit jej o metody a formy nové
  • popsat model třífázového učení „evokace – uvědomění si významu – reflexe“
  • analyzovat ukázku výukové jednotky založené na principu E-U-R
  • pojmenovat další příležitosti směřující k rozvoji aktivního učení ve svých předmětech
  • vytvořit nástřel konkrétní vyučovací jednotky a sdílet ji – formou společně vytvořeného inspirátoru - s ostatními účastníky

 

Délka: Seminář má 8 výukových hodin (1 výuková hodina = 45 minut)

Forma studia: prezenční

Komu je kurz určený:
Vzdělávací program je určen učitelům přírodovědných předmětů (F, Ch, Př, Z) ZŠ a SŠ.Maximální počet účastníků je 30.