Popis kurzu:
Současné školství klade na pedagogické pracovníky stále větší požadavky. Dnešní učitel není zodpovědný pouze za předávání informací dětem dle rámcově vzdělávacího programu, ale potýká se také s velkou škálou individuálních potřeb každého žáka a každé rodiny. Společnost na jednu stranu volá po tripartitní spolupráci učitel-rodič-žák, na stranu druhou máme stále ještě mnoho rodičů, kteří své povinnosti přesouvají na školu.Datum | Čas | Místo | Volná místa | Cena | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Datum
Na dotaz
|
Čas
Na dotaz
|
Místo
|
Volná místa
Na dotaz
|
Cena
1 950 Kč |
Více informací | Chci termín |
Název kurzu | Dítě z náhradní rodiny v běžném životě (DVPP) |
---|---|
Začátek kurzu | Na dotaz |
Rozsah | 8 hod. |
Další termín | |
Cena | 1 950 Kč (není plátce DPH) |
Dodavatel | Akredika o.p.s. |
Dodavatel: Akredika o.p.s., společnost není plátce DPH.
Současné školství klade na pedagogické pracovníky stále větší požadavky. Dnešní učitel není zodpovědný pouze za předávání informací dětem dle rámcově vzdělávacího programu, ale potýká se také s velkou škálou individuálních potřeb každého žáka a každé rodiny. Společnost na jednu stranu volá po tripartitní spolupráci učitel-rodič-žák, na stranu druhou máme stále ještě mnoho rodičů, kteří své povinnosti přesouvají na školu. V rámci inkluzivního vzdělávání se dnešní pedagog potýká s výukou širokého spektra žáků. Pohledem sociálního pracovníka se podíváme na možnosti, jak pracovat s dětmi, které vyrůstají v náhradních rodinách.
Co mi kurz přinese:
Úvodní blok semináře je věnován druhům náhradní rodinné péče a důvodům, pro které děti nejčastěji vyrůstají mimo svou biologickou rodinu. Vysvětlíme si, jak vzniká rané trauma a jaký vliv má na budoucí život dítěte. Co je to vztahová vazba a proč je pro dítě důležitá.
Dítě v náhradní rodině se potýká s velkou mírou zátěže. Zpravidla má za sebou několik traumatizujících zážitků. Vyrovnává se se svou identitou, někdy si teprve zvyká na život v nové rodině a zároveň jsou na něho kladeny vzdělávací nároky. Značná část dětí má nějaké poruchy učení, vykazuje poruchy chování a ze svých původních rodin si přináší nevhodné sociální návyky. Často jde o děti narozené matkám závislým na návykových látkách (drogy, alkohol), děti týrané, zneužívané nebo děti s různým stupněm mentálního postižení.
Jak takové děti začlenit do běžné třídy? Jak se k nim chovat? Kdy být důslednější a nad čím je možné přimhouřit oko. Jak přistupovat k rodinám takových dětí? A co dělat, když se objeví ve hře biologický rodič?
Délka: 4 - 6 vyučovacích hodin
Seminář je určen zejména studentům pedagogických škol, pedagogickým pracovníkům, vychovatelům či asistentům pedagogů. Rozsah semináře je vždy upraven na míru účastníkům s ohledem na jejich věk, zkušenosti a profesní zaměření.