Dítě z náhradní rodiny v běžném životě (DVPP)

Popis kurzu:

Současné školství klade na pedagogické pracovníky stále větší požadavky. Dnešní učitel není zodpovědný pouze za předávání informací dětem dle rámcově vzdělávacího programu, ale potýká se také s velkou škálou individuálních potřeb každého žáka a každé rodiny. Společnost na jednu stranu volá po tripartitní spolupráci učitel-rodič-žák, na stranu druhou máme stále ještě mnoho rodičů, kteří své povinnosti přesouvají na školu.
Datum Čas Místo Volná místa Cena    
Datum
30.10.2024
Čas
8:00
Místo
Volná místa
10
Cena
1 490 Kč
Více informací Objednat

Dodavatel: Akredika o.p.s., společnost není plátce DPH.

Popis kurzu

Dítě z náhradní rodiny v běžné třídě

Současné školství klade na pedagogické pracovníky stále větší požadavky. Dnešní učitel není zodpovědný pouze za předávání informací dětem dle rámcově vzdělávacího programu, ale potýká se také s velkou škálou individuálních potřeb každého žáka a každé rodiny. Společnost na jednu stranu volá po tripartitní spolupráci učitel-rodič-žák, na stranu druhou máme stále ještě mnoho rodičů, kteří své povinnosti přesouvají na školu. V rámci inkluzivního vzdělávání se dnešní pedagog potýká s výukou širokého spektra žáků. Pohledem sociálního pracovníka se podíváme na možnosti, jak pracovat s dětmi, které vyrůstají v náhradních rodinách.

Co mi kurz přinese:

Úvodní blok semináře je věnován druhům náhradní rodinné péče a důvodům, pro které děti nejčastěji  vyrůstají mimo svou biologickou rodinu. Vysvětlíme si, jak vzniká rané trauma a jaký vliv má na budoucí život dítěte. Co je to vztahová vazba a proč je pro dítě důležitá.

 

Dítě v náhradní rodině se potýká s velkou mírou zátěže. Zpravidla má za sebou několik traumatizujících zážitků. Vyrovnává se se svou identitou, někdy si teprve zvyká na život v nové rodině a zároveň jsou na něho kladeny vzdělávací nároky. Značná část dětí má nějaké poruchy učení, vykazuje poruchy chování a ze svých původních rodin si přináší nevhodné sociální návyky. Často jde o děti narozené matkám závislým na návykových látkách (drogy, alkohol), děti týrané, zneužívané nebo děti s různým stupněm mentálního postižení.

Jak takové děti začlenit do běžné třídy? Jak se k nim chovat?  Kdy být důslednější a nad čím je možné přimhouřit oko. Jak přistupovat k rodinám takových dětí? A co dělat, když se objeví ve hře biologický rodič?

Délka: 4 - 6 vyučovacích hodin

Seminář je určen zejména studentům pedagogických škol, pedagogickým pracovníkům, vychovatelům či asistentům pedagogů. Rozsah semináře je vždy upraven na míru účastníkům s ohledem na jejich věk, zkušenosti a profesní zaměření.