Dítě z náhradní rodiny v běžném životě (DVPP)

Popis kurzu:

Současné školství klade na pedagogické pracovníky stále větší požadavky. Dnešní učitel není zodpovědný pouze za předávání informací dětem dle rámcově vzdělávacího programu, ale potýká se také s velkou škálou individuálních potřeb každého žáka a každé rodiny. Společnost na jednu stranu volá po tripartitní spolupráci učitel-rodič-žák, na stranu druhou máme stále ještě mnoho rodičů, kteří své povinnosti přesouvají na školu.
Datum Čas Místo Volná místa Cena    
Datum
Na dotaz
Čas
Na dotaz
Místo
Volná místa
Na dotaz
Cena
1 950 Kč
Více informací Chci termín

Dodavatel: Akredika o.p.s., společnost není plátce DPH.

Popis kurzu

Dítě z náhradní rodiny v běžné třídě

Současné školství klade na pedagogické pracovníky stále větší požadavky. Dnešní učitel není zodpovědný pouze za předávání informací dětem dle rámcově vzdělávacího programu, ale potýká se také s velkou škálou individuálních potřeb každého žáka a každé rodiny. Společnost na jednu stranu volá po tripartitní spolupráci učitel-rodič-žák, na stranu druhou máme stále ještě mnoho rodičů, kteří své povinnosti přesouvají na školu. V rámci inkluzivního vzdělávání se dnešní pedagog potýká s výukou širokého spektra žáků. Pohledem sociálního pracovníka se podíváme na možnosti, jak pracovat s dětmi, které vyrůstají v náhradních rodinách.

Co mi kurz přinese:

Úvodní blok semináře je věnován druhům náhradní rodinné péče a důvodům, pro které děti nejčastěji  vyrůstají mimo svou biologickou rodinu. Vysvětlíme si, jak vzniká rané trauma a jaký vliv má na budoucí život dítěte. Co je to vztahová vazba a proč je pro dítě důležitá.

 

Dítě v náhradní rodině se potýká s velkou mírou zátěže. Zpravidla má za sebou několik traumatizujících zážitků. Vyrovnává se se svou identitou, někdy si teprve zvyká na život v nové rodině a zároveň jsou na něho kladeny vzdělávací nároky. Značná část dětí má nějaké poruchy učení, vykazuje poruchy chování a ze svých původních rodin si přináší nevhodné sociální návyky. Často jde o děti narozené matkám závislým na návykových látkách (drogy, alkohol), děti týrané, zneužívané nebo děti s různým stupněm mentálního postižení.

Jak takové děti začlenit do běžné třídy? Jak se k nim chovat?  Kdy být důslednější a nad čím je možné přimhouřit oko. Jak přistupovat k rodinám takových dětí? A co dělat, když se objeví ve hře biologický rodič?

Délka: 4 - 6 vyučovacích hodin

Seminář je určen zejména studentům pedagogických škol, pedagogickým pracovníkům, vychovatelům či asistentům pedagogů. Rozsah semináře je vždy upraven na míru účastníkům s ohledem na jejich věk, zkušenosti a profesní zaměření.