Jak na inkluzi prostřednictvím diferenciace a individualizace výuky? (DVPP)

Popis kurzu:

Prostřednictvím metod a forem aktivního učení se seznámíme se strategiemi výuky, které umožňují respektovat individuální možnosti, tempo a odlišnosti (sociální, kulturní, zdravotní, náboženské apod.) každého žáka. Budeme analyzovat své vzdělávací potřeby směrem k inkluzi. Společně rozebereme konkrétní příležitosti k aplikaci vnější i vnitřní diferenciace na škole.
Datum Čas Místo Volná místa Cena    
Datum
Na dotaz
Čas
Na dotaz
Místo
Volná místa
Na dotaz
Cena
1 790 Kč
Více informací Chci termín

Dodavatel: Akredika o.p.s., společnost není plátce DPH.

Popis kurzu

Jak na inkluzi prostřednictvím diferenciace a individualizace výuky? (DVPP)

Prostřednictvím metod a forem aktivního učení se seznámíme se strategiemi výuky, které umožňují respektovat individuální možnosti, tempo a odlišnosti (sociální, kulturní, zdravotní, náboženské apod.) každého žáka. Budeme analyzovat své vzdělávací potřeby směrem k inkluzi. Společně rozebereme konkrétní příležitosti k aplikaci vnější i vnitřní diferenciace na škole.

Obsah kurzu:

Přehled témat aneb co by měl učitel umět a znát

  • vědět PROČ je dobré výuku měnit
  • znát a umět poznávat své žáky.
  • vytvářet/zajistit podnětný prostor pro učení a pestré materiálně technické zázemí
  • vytvářet/zajistit podnětné a bezpečné sociálně komunikativní prostředí
  • znát metody aktivního učení a jejich používání v rámci modelu třífázového učení E-U-R
  • umět efektivně plánovat a řídit skupinové a kooperativní vyučování
  • umět formulovat funkční cíle
  • znát různé typy projektů a specifické způsoby jejich přípravy a realizace
  • efektivně hodnotit žáky a jejich práci (procesy a produkty) a vést žáky k sebehodnocení
  • vyhodnocovat úspěšnost vlastní práce a výuky

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  • představení tématu a cílů semináře
  • představení lektora a účastníků
  • snos myšlenek na téma: Co umíme?
  • pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  • diferenciace x individualizace, inkluze x integrace
  • prezentace s ukázkami a příklady
  • analýza ukázek
  • plánování dle potřeb účastníků
  • společná reflexe – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným plánům i přípravám

Cíl kurzu:
Každý účastník by měl umět:

  • vlastními slovy definovat pojmy inkluze, diferenciace a individualizace ve vzdělávání
  • popsat proč je dobré inkluzi zavádět
  • rozlišit vnější a vnitřní diferenciaci
  • pojmenovat, co by měl učitel umět a znát, aby diferencoval výuku
  • analyzovat své vzdělávací potřeby směrem k inkluzi

Délka: 8 hodin

Pro hoho je kurz určený: Vzdělávací program je určen pedagogickým pracovníkům ZŠ a SŠ