Jak společně se žáky nastavit třídní pravidla, aby opravdu fungovala? (DVPP)

Popis kurzu:

Tvorba třídních pravidel probíhá na většině našich škol. Ne vždy jsou však tato pravidla funkční.  Na tomto setkání si společně ukážeme, jak vést žáky k tomu, aby si nastavili svá třídní pravidla, která jim mají pomáhat k tomu, aby se ve třídě cítili bezpečně a v pohodě. Také si ukážeme, jak s těmito pravidly průběžně pracovat, aby si žáci osvojovali životně a společensky důležité kompetence. S pomocí takto nastavených pravidel se žáci učí společenskému chování a respektování pravidel dané komunity nikoliv teoreticky, ale přirozeně a prakticky, a to přímo v komunitě třídy. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.
Datum Čas Místo Volná místa Cena    
Datum
Na dotaz
Čas
Na dotaz
Místo
Volná místa
Na dotaz
Cena
1 290 Kč
Více informací Chci termín

Dodavatel: Akredika o.p.s., společnost není plátce DPH.

Popis kurzu

Jak společně se žáky nastavit třídní pravidla, aby opravdu fungovala? (DVPP)

Tvorba třídních pravidel probíhá na většině našich škol. Ne vždy jsou však tato pravidla funkční.  Na tomto setkání si společně ukážeme, jak vést žáky k tomu, aby si nastavili svá třídní pravidla, která jim mají pomáhat k tomu, aby se ve třídě cítili bezpečně a v pohodě. Také si ukážeme, jak s těmito pravidly průběžně pracovat, aby si žáci osvojovali životně a společensky důležité kompetence. S pomocí takto nastavených pravidel se žáci učí společenskému chování a respektování pravidel dané komunity nikoliv teoreticky, ale přirozeně a prakticky, a to přímo v komunitě třídy. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

Obsah:

Přehled témat:

  • co je to funkční třídní pravidlo?
  • třídní pravidla x školní řád
  • význam funkčně sestavených třídních pravidel
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  • představení tématu a cílů semináře
  • představení lektora a účastníků
  • snos myšlenek na téma: Co umíme?
  • pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  • praktická ukázka postupu vedoucího k sestavení třídních pravidel – přímá práce účastníků kombinovaná s pozorováním videí
  • analýza ukázek
  • plánování dle potřeb účastníků
  • společná reflexe – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným plánům i přípravám

Cíl kurzu: 

Každý účastník by měl umět:

  • vyjmenovat příležitosti, třídní pravidla přispívají k inkluzi
  • vlastními slovy popsat, jakou podobu má mít funkční třídní pravidlo
  • pojmenovat, jaký je rozdíl mezi školním řádem a třídními pravidly
  • nastavit kritéria pro posuzování třídních pravidel
  • analyzovat navržený postup vedoucí k sestavení třídních pravidel
  • popsat, co může učitel udělat pro to, aby se třídní pravidla stala nedílnou součástí komunity třídy
  • popsat, jak žákům poskytovat zpětnou vazbu směrem k dodržování třídních pravidel
  • navrhnout, jak dlouhodobě pracovat s třídními pravidly

Délka kurzu: 4 hodiny

Pro koho je kurz určený: Vzdělávací program je určen pedagogickým pracovníkům ZŠ a SŠ