Metody aktivního učení - online - 2. části (DVPP)

Popis kurzu:

Kurz proběhne v termínech 11.11.2024 a 13.11.2024 v čase 16.30 - 20.00 hod Společně vytvoříme přehled nejčastěji používaných metod aktivního učení – tedy učení, při kterém je žák aktivní. Na praktickém příkladu si ukážeme, jak lze tyto metody v rámci výuky řadit do funkční vyučovací jednotky, při které se žák učí nejen daný obsah, ale i důležité životní dovednosti. Východiskem tohoto tématu je konstruktivistická pedagogika, která vychází z předpokladu, že si žák svoje vlastní poznání buduje (konstruuje) sám na základě svých praktických zkušeností.
Datum Čas Místo Volná místa Cena    
Datum
11.11.2024
Čas
16:30
Místo
Online
Volná místa
10
Cena
1 790 Kč
Více informací Objednat

Dodavatel: Akredika o.p.s., společnost není plátce DPH.

Popis kurzu

Metody aktivního učení

Kurz proběhne v termínech 11.11.2024 a 13.11.2024 v čase 16.30 - 20.00 hod

Kurz proběhne online ve virtuální učebně. Po absolvování kurzu získáte osvědčení stejně jako z prezenčního kurzu.

Popis kurzu:

Společně vytvoříme přehled nejčastěji používaných metod aktivního učení – tedy učení, při kterém je žák aktivní. Na praktickém příkladu si ukážeme, jak lze tyto metody v rámci výuky řadit do funkční vyučovací jednotky, při které se žák učí nejen daný obsah, ale i důležité životní dovednosti. Východiskem tohoto tématu je konstruktivistická pedagogika, která vychází z předpokladu, že si žák svoje vlastní poznání buduje (konstruuje) sám na základě svých praktických zkušeností. Základem je model třífázového učení: evokace – uvědomění si významu – reflexe (dále jen E-U-R). Na základě sdílených zkušenosti a s podporou vytvořeného zásobníku metod si vytvoříte prvotní nástřel aplikace modelu E-U-R do svého předmětu. Každý účastník obdrží přehled vybraných metod vč. jejich popisu v elektronické podobě. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

Vzdělávací záměr, cíl

Každý účastník by měl umět:

  • vyjmenovat příležitosti, jak metody aktivního učení přispívají k inkluzi
  • vysvětlit proč je dobré metody aktivního vyučování používat
  • vytvořit přehled používaných metod aktivního učení a doplnit jej o metody nové
  • popsat model třífázového učení „evokace – uvědomění si významu – reflexe“
  • analyzovat ukázku výukové jednotky založené na principu E-U-R

Vyjmenujte metody práce využívané v průběhu semináře

  • evokační metody
  • modelové lekce
  • metody aktivního učení – brainstorming, řeka, třídění výroků, myšlenkové mapy, Vennovy diagramy, čtení s předvídáním, postupné čtení, podvojný deník, skládankové učení, galerie, veletrh, pětilístek, I.N.S.E.R.T aj.
  • výklad lektora, prezentace
  • individuální a skupinová práce, práce ve dvojicích
  • diskuse
  • reflexe prožitková
  • reflexe pedagogická
  • plánovací metody přenosu poznatků do praxe
  • evaluační metody

 

Hodinová dotace: 8 vyučovacích hodin

Vzdělávací program je určen pedagogickým pracovníkům ZŠ a SŠ.