Moc, pomoc a bezmoc v sociálních službách - práce s postoji personálu - online

Číslo akreditace: A2023/1236-SP/PC/PP

Popis kurzu:

Moc, pomoc a bezmoc jsou tři důležité koncepty v sociálních službách. Moc je schopnost ovlivňovat chování druhých. Pomoc je poskytování podpory a zdrojů těm, kteří to potřebují. Bezmoc je pocit nedostatku kontroly nebo moci. V sociálních službách mají pracovníci často moc nad klienty. Mohou rozhodovat o tom, jaké služby budou klientům poskytnuty, a mohou mít také vliv na životy klientů. Tato moc může být použita k pomoci klientům, ale může být také použita k ublížení jim. Pomoc je také důležitou součástí sociálních služeb. Pracovníci by měli poskytovat podporu a zdroje klientům, aby jim pomohli dosáhnout jejich cílů. Pomoc by měla být poskytována s respektem k autonomii a právům klientů. Bezmoc je také častým pocitem u klientů sociálních služeb. Mohou se cítit bezmocní vůči svým problémům nebo vůči systému sociálních služeb.

Momentálně nejsou žádné volné termíny, zaslat poptávku na tento kurz.

Dodavatel: Akredika o.p.s., společnost není plátce DPH.

Popis kurzu

Moc, pomoc a bezmoc v sociálních službách - práce s postoji personálu - online

Číslo akreditace: A2023/1236-SP/PC/PP

Kurz proběhne online ve virtuální učebně. Po absolvování kurzu získáte osvědčení stejně jako z prezenčního kurzu.

Popis kurzu:

Moc, pomoc a bezmoc jsou tři důležité koncepty v sociálních službách. Moc je schopnost ovlivňovat chování druhých. Pomoc je poskytování podpory a zdrojů těm, kteří to potřebují. Bezmoc je pocit nedostatku kontroly nebo moci. V sociálních službách mají pracovníci často moc nad klienty. Mohou rozhodovat o tom, jaké služby budou klientům poskytnuty, a mohou mít také vliv na životy klientů. Tato moc může být použita k pomoci klientům, ale může být také použita k ublížení jim. Pomoc je také důležitou součástí sociálních služeb. Pracovníci by měli poskytovat podporu a zdroje klientům, aby jim pomohli dosáhnout jejich cílů. Pomoc by měla být poskytována s respektem k autonomii a právům klientů. Bezmoc je také častým pocitem u klientů sociálních služeb. Mohou se cítit bezmocní vůči svým problémům nebo vůči systému sociálních služeb.
Sociální pracovníci by se měli snažit snížit bezmoc klientů tím, že jim pomohou získat kontrolu nad svými životy. Práce s postoji personálu v sociálních službách je důležitá pro to, aby se zajistilo, že moc, pomoc a bezmoc budou používány pozitivním způsobem. Sociální pracovníci by měli být vědomi svých vlastních postojů k moci, pomoci a bezmoci a měli by se snažit používat tyto koncepty způsobem, který je prospěšný klientům.

Co mi kurz přinese:

  • Dozvíte se, jak postoje personálu ovlivňují jejich chování vůči klientům a jak změna v postoji může přinést změnu v chování klienta.
  • Najde správné místo a přiměřené projevy negativních emocí (strach, vztek, hnus, bezmoc), které nemizí pouze tím, že se o nich nemluví.
  • Naučíte se, jak to udělat, aby se negativní emoce opakovaně negativně neprojevovaly v životech klientů a dlouhodobě nezatěžovaly životy pracovníků,

Délka: 16 hodin teoretické výuky bez odborné praxe

Forma studia: online

Způsob ukončení studia: Rekapitulace probírané látky

Komu je kurz určený?

  • Pracovníkům v sociálních službách
  • Sociálním pracovníkům
  • Neformální pečovatelé

Vstupní předpoklady: žádné

Program nebo obsah:

  • Co je moc? 
  • Moc v pomáhajícím vztahu 
  • Přístupy k moci 
  • Přístup orientovaný na klienta – pomoc 
  • Komunikace - verbální a neverbální 
  • Zneužití moci 
  • Příčiny zneužívání moci ve vztahu sociálního pracovníka a klienta 
  • Vědomé příčiny zneužití moci
  • Nevědomé příčiny zneužití moc
  • Motivace sociálního pracovníka vykonávat tuto práci 
  • Syndrom pomocníka 
  • Syndrom vyhoření … kdo je vlastně bezmocný? 
  • Obtížná komunikace s klientem
  • Nesoběstačný klient
  • Typologie sociálních pracovníků ve vztahu k percepci moci 
  • Jak sociální pracovníci percipují zneužívání moci v sociální práci? 

Reference

"Jak jsem uvedla v hodnotícím formuláři, byla jsem spokojena jak s formou, prostředím i prezentací."
Karina Sobotková
FOD
V prosinci jsem se zúčastnila kurzu Psychohygiena. Kurz byl příjemný, lektorka skvělá. Určitě jsem se dozvěděla několik užitečných rad a tipů, které se pokusím využít v praxi.
Ivana Pokorná
KOSTKA Krásná Lípa
"Příjemné prostředí, Příjemná lektorka, Informace dostačující, Dozvěděli jsme se vše, co jsme potřebovali vědět. Doporučuji."
Monika
Myslím, že byl kurz v pěkných prostorách s velice sympatickou lektorkou. Byla jsem spokojena.
Markéta Pilařová
SSMCL
Byl jsem velmi spokojený.
Tomáš
Světlo Kadaň z.s.
Prevence syndromu vyhoření - lektorka úžasná, srozumitelný výklad přizpůsobený potřebám pracovníků v pomáhajících profesích. Na počet 18 účastníků stísněný prostor přednáškové místnosti.
Raková Zdeňka, DiS.
Magistrát Města Chomutova
Vážená paní Capouchová, děkuji Vám za provedení požadovaného kurzu pro naše zaměstnance Digitus Mise, z.ú. S potěšením mohu sdělit, že celý průběh akreditovaného kurzu proběhl v naprosté a všeobecné spokojenosti, tzn. jak v samotné teoretické části, tak v části praktické – ukázky i různá např. doporučení, … Zajímavé, a i oboustranně přínosné byly např. zkušenosti s péčí o klienty málo pohyblivé, ležící, atd. Prosím, vyřiďte paní přednášející /velmi se omlouvám, jméno jsem zapomněl…/ za celkový pozitivní přínos k nelehké práci zaměstnanců v sociální oblasti! Shrnuto – vaše kurzy mohu proto vřele doporučit.
8. 10. 2024 Jan Křížek ř e d i t e l
Digitus Mise, z.ú.
"S kurzem s názvem "Právo na přirozené riziko" jsem byla velice spokojená. Lektorka byla milá, dostala jsem vždy odpověď na své dotazy. Celkově organizace kurzu byla velice dobře zvládnuta, ráda v budoucnu opět nějaký kurz pořádaný bfz navštívím."
Bc. Petra Rozinajová
Agentura Pondělí z.s. (Rumburk)
Přednáška srozumitelná, paní školitelka příjemná. Školení bylo přínosem. Ráda se opět při další školicí akci zúčastním.
Eva Králová
DOMOV U SPASITELE
"S průběhem kurzu jsem byla velice spokojená. Výuka byla zajímavá, přínosná a odborná. Lektoři byli lidé, kteří vědí, o čem mluví a vyznají se. Jejich hodiny jsou poučné."
Šárka Klímová
studentka
"Kurzy od Vaší společnosti, jsou velice hezké, praktické a velmi dobře uchopitelné. Rádi Vaše služby využíváme právě z tohoto důvodu."
Mgr. Radka Honzajková
Centrum pro zdravotně postižené ÚK, o.p.s.
Kvalifikační kurz pro pracovníky v sociálních službách " - " Obrovské díky za vstřícnost. Věřte, že o Akredice budu tedy opravdu pět chválu, kudy chodit budu. Úžasné jednání od samého začátku. A kurz supr. " - 15. 4. 2024
Markéta
S.
"Lektoři mají znalosti i v jiných oblastech a tyto znalosti různě propojují. Mají mnoho praktických příkladů s různými cílovými skupinami. Objevila jsem tyto kurzy teprve tento rok, ale jsem s nimi spokojená, pokud budou, tak je budu nadále navštěvovat v rámci akreditovaných kurzů pro sociální pracovníky."
Bc. Pražáková Lucie
Sociální služby města Mimoň p.o.
Zúčastnil jsem se kurzu na téma Základy komunikace v týmu a týmové spolupráce. S kvalitou kurzu jsem spokojen, kurz byl veden na odborné úrovni a paní lektorka měla dobré odborné znalosti o daném tématu. Dozvěděl jsem se také mnoho zajímavých poznatků z praxe od ostatních účastníků kurzu. V budoucnu se určitě rád zúčastním dalšího kurzu v této organizaci.
Mgr. Michal Brezula
Denní a pobytové sociální služby, p.o., Česká Lípa
Lektorka super, skvělý přístup k výkladu, velká praktičnost. Prostory učebny při větším počtu účastníků stísněné.
Simona Peteříková
Pečovatelská služba Planá
"S kurzem jsem byla spokojená, organizace výborná a lektorky kvalitní a příjemné."
Iva
Domov pro seniory
S kurzy jsem spokojená, se zaměřením kurzů, s organizací a nejvíce s lektory. Zatím jsem se setkala s příjemnými lektory, kteří dovedou posluchače zaujmout a sdělit jim spoustu nových informací pro naší práci v sociální oblasti. Pro mě jsou Vaše kurzy opravdu přínosem a doufám, že i v příštím roce si budu moci z daných témat vybrat a naše spolupráce bude pokračovat. Děkuji.
Jana Tryhubová
Diakonie Most
"Jsem spokojena se všemi kurzy které jsem dosud navštívila."
Pavlína Ruschilová
SNN Most
"S organizací kurzu jsem byla spokojená. Informace přišly včas. Prostředí bylo příjemné a občerstvení dostačující :-) Lektorka byla parádní, kurz byl výživný, akční."
Petra Prachařová
Dobrovolnické Centrum z.s.
Já jsem velice spokojená. Líbí se mi ,že přednášející uvádí i příklady z praxe, není to jenom čtení z prospektů, vždy je k tomu pěkný výklad. Školení, kterých jsem se zúčastnila mají "šťávu", není to nudné.
Daniela Hloušková
SOS -vesnička Doubí, K.Vary - ZDVOP
Individuální plánování s uživatelem sociální služby. Jako vždy spokojenost s paní lektorkou Bc. Ivetou Malou. Vždy uvádí dobré případy z praxe a vše je o komunikaci mezi ostatními účastníky kurzu. Organizaci a prostředí taktéž hodnotíme kladně.
Helena Slaboňová, Iveta Šubrtová
Město Jablonné v Podještědí
Jsem velmi spokojená.
Dita Wollenheitová
Město Hošťka
Individuální plánování, velká spokojenost s lektorkou i organizací kurzu
Eva Řezníčková
Domov u Spasitele, Frýdlant v Čechách
Trénink paměti - naprostá spokojenost.
Jaroslava Valdmanová
Město Hartmanice
"Kvalita kurzu je vždy na výborné úrovni a ráda je navštěvuji. Lektorky jsou velmi vstřícné a rady odpovídají na všechny dotazy. Opravdu se vždy ráda účastním."
Marcela Pečená
Obecní úřad - terénní pečovatelská služba
Kurz byl velice dobře organizován. Oceňuji především lidský přístup a kurz formou společné diskuze.
Pavla Zenková
Déčko Liberec z.s.
Využíváme Vaše kurzy často a vždy jsme zcela spokojeni.
NZDM Přízemí
Světlo Kadaň
Přednáška byla poučná a srozumitelná. Paní školitelka přednášela srozumitelně a ráda zodpověděla i dotazy na víc.
Věra Vrublová
DOMOV U SPASITELE
Byla jsem velice spokojena s kurzem Řešení konfliktů a vyjednávání. Uspořádání učebny je pohodlné a tudíž sledování kurzu bylo ničím nerušeno, paní lektorka je velice příjemná a stylem výuky a svou rétorikou umí hodně zaujmout a člověka tzv. vtáhne do probíraného programu......
Jana Steininger
Muži a Ženy o.p.s.
Kurz „Základy komunikace v týmu a týmová spolupráce“ byl velice zajímavý a přínosný. Není vůbec nic, co bych mohla vytknout.
Pavla Zenková
Déčko Liberec z.s.
"Kurz byl velmi naučný a hodně informací jsem si z kurzu odnesla..."
Lenka
Slunečnice DPS Driten
"Dobrý den, byla jsem velice spokojená. Kvalita kurzu, učebna i lektorky, hlavně pí. Prudká."
Jindřiška Lepičová
Domov pro seniory Na Pahorku Litoměřice
Všechny kurzy jsou super.
Ruschilová Pavlína
SNN Most
"Kursy hodnotím positivně, pomáhají mi otevřít dveře do problematiky soc.služby a načerpat poznatky které neznám i z jiných poskytovatelů soc. služeb."
Jiří Černý
Kolpingova rodina
Všechny kurzy pořádané bfz, kterých jsem se účastnil byly na vysoké úrovni a profesionálně vedeny. Poslední kurz, který jsem absolvoval byl ʺŘešení konfliktů a vyjednáváníʺ, který lektoroval pan Mgr. Michal Tomčík, PhD. Na kurzu vedeným tímto lektorem jsem byl poprvé, ale jistě se rád účastním i případných dalších kurzů tohoto lektora.
Josef Med
Kurz ʺKonflikty- řešení a vyjednáváníʺ byl pro mě velmi přínosný. Lektorka přednášela atraktivní formou - střídala teorii s drobnými cvičeními a sledováním videí k tématu.
Bc. Petra Rozinajová
Agentura Pondělí z.s.- Rumburk
Kurz - Základy komunikace v týmu a týmová spolupráce: příjemná atmosféra kurzu, paní lektorka příjemná a hlavně empatická, pozitivně naladěná, optimistický přístup k různým krizovým situacím a jejich návrhu řešení. Organizace výborná. Děkujeme
Anděl Strážný, z.ú.