Motivace a motivátory ve školství (DVPP)

Popis kurzu:

V rámci dílny se účastník seznámí s tím, jak motivovat žáky k učení tak, aby rozeznal vnější a vnitřní motivaci. Společně budeme hledat příležitosti směřující k vnitřní motivaci žáků. Budeme hledat, co podnítí smysluplnost učení, jak zajistit, aby si žáci mohli vybírat, jak organizovat skupinovou a kooperativní výuku a jak poskytovat účinnou zpětnou vazbu. Každý účastník dostane podpůrné materiály v elektronické podobě.
Datum Čas Místo Volná místa Cena    
Datum
Na dotaz
Čas
Na dotaz
Místo
Volná místa
Na dotaz
Cena
1 950 Kč
Více informací Chci termín

Dodavatel: Akredika o.p.s., společnost není plátce DPH.

Popis kurzu

Motivace a motivátory ve školství (DVPP)

V rámci dílny se účastník seznámí s tím, jak motivovat žáky k učení tak, aby rozeznal vnější a vnitřní motivaci. Společně budeme hledat příležitosti směřující k vnitřní motivaci žáků. Budeme hledat, co podnítí smysluplnost učení, jak zajistit, aby si žáci mohli vybírat, jak organizovat skupinovou a kooperativní výuku a jak poskytovat účinnou zpětnou vazbu. Každý účastník dostane podpůrné materiály v elektronické podobě.

Obsah:

  • Motivace - vnější x vnitřní
  • Smysluplnost výuky
  • Možnosti, kdy si žák vybírá, co bude dělat, na čem bude pracovat
  • Potřeby žáků a možnosti učitele, jak tyto potřeby naplnit
  • Klíčové kompetence k učení
  • Formulace cílů – SMART a Bloomova taxonomie
  • Hodnocení žáků, produktů a procesů – sumativní x formativní
  • Kritéria hodnocení

Forma a průběh:

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  • představení tématu a cílů semináře
  • představení lektora a účastníků
  • snos myšlenek na téma: Co umíme?
  • pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  • praktické ukázky výukových programů (resp. metod) – přímá práce účastníků kombinovaná s pozorováním videí
  • analýza ukázek
  • shrnutí dle potřeb účastníků
  • společná reflexe

Cíl kurzu:

Každý účastník by měl umět:

  • analyzovat způsoby motivace na škole
  • rozlišit vnější a vnitřní motivaci
  • popsat, co rozvíjí vnitřní motivaci žáků k učení
  • rozlišit sumativní a formativní hodnocení
  • naplánovat konkrétní kroky směrem k vnitřní motivaci žáků k učení

Metody práce v semináři

  • evokační metody
  • modelové lekce, ukázky
  • metody aktivního učení – brainstorming, řeka, třídění výroků, myšlenkové mapy, Vennovy diagramy, čtení s předvídáním, postupné čtení, podvojný deník, skládankové učení, galerie, veletrh, I.N.S.E.R.T aj.
  • výklad lektora, prezentace
  • individuální a skupinová práce, práce ve dvojicích
  • facilitace sdílení zkušeností účastníků
  • diskuse
  • reflexe prožitková
  • reflexe pedagogická
  • evaluační metody

Délka: 8 vyučovacích hodin

Pro koho je kurz určen: Vzdělávací program je určen pedagogickým pracovníkům ZŠ a SŠ.