Seznámení s etickou výchovou jako nástroje sebepoznání, rozvoje sociálních dovedností a výchovy k hodnotám, nástroje primární prevence rizikového chování (DVPP)

Popis kurzu:

Program využívá základní myšlenky projektu „Etická výchova“ podle R. R. Olivara a L. Lencze k předání takových znalostí a dovedností pedagogům, aby dokázali vytvářet podmínky pro osobnostně sociální rozvoj žáků, utváření a rozvoj klíčových kompetencí a kladli důraz na výchovu k hodnotám. Program svojí interaktivní formou učí pedagogy, jak využít výchovný styl, výchovný program a metody, se kterými etická výchova pracuje, k začleňování do veškerého školního dění (nejen do výuky) tak, aby byly naplněny cíle základního vzdělávání. Tím, že program pracuje s pedagogickým sborem jedné školy, utváří podmínky k vzájemnému sblížení účastníků a prodiskutování zařazení etické výchovy do výuky.

Momentálně nejsou žádné volné termíny, zaslat poptávku na tento kurz.

Dodavatel: Akredika o.p.s., společnost není plátce DPH.

Popis kurzu

Seznámení s etickou výchovou jako nástroje sebepoznání, rozvoje sociálních dovedností a výchovy k hodnotám, nástroje primární prevence rizikového chování

Kurz je možno financovat z šablon OP JAK

Popis kurzu:

Program využívá základní myšlenky projektu „Etická výchova“ podle R. R. Olivara a L. Lencze k předání takových znalostí a dovedností pedagogům, aby dokázali vytvářet podmínky pro osobnostně sociální rozvoj žáků, utváření a rozvoj klíčových kompetencí a kladli důraz na výchovu k hodnotám.Program svojí interaktivní formou učí pedagogy, jak využít výchovný styl, výchovný program a metody, se kterými etická výchova pracuje, k začleňování do veškerého školního dění (nejen do výuky) tak, aby byly naplněny cíle základního vzdělávání. Tím, že program pracuje s pedagogickým sborem jedné školy, utváří podmínky k vzájemnému sblížení účastníků a prodiskutování zařazení etické výchovy do výuky.

Co mi kurz přinese:

Cílem programu je seznámit učitele s projektem „Etická výchova“ podle Roberta Roche Olivara a Ladislava Lence jako celku a využít tento projekt pro zařazení výuky etické výchovy na základní škole.

Účastníkům budou nabídnuty metodické příručky etické výchovy, pracovní listy a učebnice pro všechny ročníky ZŠ.

Délka: 8 hodin teoretické výuky

Forma studia: prezenční

Způsob ukončení studia: Diskuze s účastníky v průběhu i na závěr programu, evaluační dotazník a jeho vyhodnocení.

Komu je kurz určený?

  • Pedagogickým i nepedagogickým pracovníkům
  • Vedoucím pracovníkům

Vstupní předpoklady: žádné

Obsah školení:

  • Úloha pedagoga ve výchovném působení. Cíl výchovného působení.
  • Výchovný styl – pedagogové se seznámí s devíti zásadami, které by měl pedagog dodržovat, aby jeho výchovné působení na žáky bylo v souladu s cílem programu (prosociální chování). Všechny zásady budou prakticky propojeny s aktivitami ve výchovném programu.
  • Výchovný program – pedagogové se seznámí s deseti částmi výchovného programu a sami projdou několika aktivitami, přes které výuka etické výchovy probíhá. Zde prakticky zažijí práci s jednotlivými částmi aktivity. Důraz je kladen na poslední část aktivity – reflexi, která je pro efektivitu aktivity klíčová a s níž má zkušenosti jen malé množství pedagogů.
  • Výchovné metody – pomocí nich proběhnou vybrané aktivity (nejčastěji používané: dialog a diskuse; zážitkové, zkušenostní metody; učení posilováním žádoucího chování; učení disciplínováním.)

Kurz je možno financovat z šablon OP JAK